Розділи Робочої програми та Контрольного переліку

Шаблон включає в себе автоматизовані типи документів Робочої програми та Контрольних переліків. Робочі програми містять процедури для кожного конкретного розділу фінансової звітності, як це передбачено автором змісту. Документ контрольного переліку аналогічний документу робочої програми, але містить меншу кількість компонентів і використовується там, де процедури та відповіді потребують меншої деталізації, наприклад, для питань типу Так/Ні і питань типу вводу даних. У шаблоні контрольні переліки знаходяться переважно в папках «Планування», «Оцінка ризику», «Заходи у відповідь на ризик» та «Документація про завершення».

При першому відкритті робочої програми чи контрольного переліку вміст базується на вибірках, зроблених автором вмісту та вашою фірмою. Необов’язкові процедури можна додати з Каталогу контенту, або ви можете змінити та скласти процедури для вирішення конкретних питань в межах кожного аудиторського завдання.

Професійне судження має використовуватися при застосуванні процедур, викладених у робочих програмах та контрольних переліках, при визначенні ступеня їх застосування у кожній конкретній обставині.

Крім того, як зазначено, робочі програми та контрольні переліки включають наступні розділи та компоненти:

  1. Звіт про ризики.
  2. Документувати рекомендації.
  3. Докладні аудиторські заходи у відповідь (доступний лише у робочих програмах).
  4. Цілі (доступні лише в робочих програмах).
  5. Твердження, що містяться у фінансовій звітності (доступно лише в робочих програмах).
  6. Процедури фільтрації.
  7. АУДИТОРСЬКІ ВИСНОВКИ (на основі професійного судження).

Вкладки, розташовані у верхній частині кожної робочої програми та контрольного переліку, дозволяють отримати доступ до певного розділу документу. При виборі вкладки відображається тільки відповідний розділ. Для повернення до відображення всіх розділів робочої програми перейдіть на вкладку Всі. Якщо розділ приховано або вимкнено, його вкладка не відображається.

Міні-звіт про ризики

Міні-звіт про ризики можна включити у верхній частині робочої програми або контрольного переліку, який відображає ризики, пов’язані з цим документом. Ви можете вибрати один із двох міні-звітів про ризики. Звіт про виявлені ризики відображає ризики, якщо документ був позначений у полі Ризики покриті процедурами або ризик був оцінений як Рівень суб’єкта. Звіт про виявлені ризики відображає ризики, якщо документ позначено як Джерело в діалоговому вікні Ризик

Щоб показати або сховати міні-звіт про ризик, виберіть Звіт про ризик у меню Розділи або Натисніть кнопку «Звіт про ризик» . Для перемикання між видами міні-звіту про ризик, виберіть звіт з меню Опції / Перегляд звіту про ризик.

Коли міні-звіт про ризик включений у верхній частині робочої програми чи контрольного переліку, також включається додаткова область праворуч від процедур, яка відображає ризики для будь-яких процедур, пов’язаних із певним ризиком. Для отримання додаткової інформації про те, як пов’язувати ризики з процедурами, див. Процедури пов’язування з ризиком.

Ви також можете Редагувати або Копіювати ризики з міні-звіту про ризик, клацнувши ПКМ на ризик.

Щоб вставити міні-звіт про ризик:

  1. В Адміністраторі документів відкрийте робочу програму або контрольний перелік, який ви бажаєте редагувати.
  2. У меню Розділи виберіть Звіт про ризик або Натисніть кнопку .

Щоб видалити міні-звіт про ризик, у меню Розділи виберіть Звіт про ризик або Натисніть кнопку . Щоб надрукувати міні-звіт про ризик, у меню Опції виберіть Друкувати «Ризик».

У робочій програмі, контрольному переліку або Робочому документі з розділів фінансової звітності ви можете вказати, чи є міні-звіт про ризик у верхній частині документу міні-звітом про ризики, покриті процедурами, або міні-звітом про ідентифіковані ризики. Міні-звіт про ризики, покриті процедурами, перелічує ризики на рівні суб’єкта господарювання і ризики, покриті процедурами, що розглядаються в робочій програмі або контрольному переліку, в якому міститься звіт. Міні-звіт про ідентифіковані ризики перелічує ризики, де джерелом ризику є робоча програма, контрольний перелік або Робочий документ з розділів фінансової звітності. У робочому документі з розділів фінансової звітності у звіті про ідентифіковані ризики також міститься список ризиків на рівні суб’єкта господарювання.

Щоб вказати тип міні-звіту про ризик:

  1. У меню Опції виберіть Перегляд звіту про ризик.
  2. У підменю, що з’явиться, виберіть Ризики ідентифіковано, щоб відобразити міні-звіт про ідентифіковані ризики, або виберіть Ризики покриті процедурами, щоб відобразити міні-звіт про ризики, покриті процедурами.
  3. Якщо з’явиться діалогове вікно, в якому буде запитано, чи хочете ви змінити поточно використане представлення з автоматичного режиму вручну, Натисніть Так. Встановлення перегляду вручну дозволяє вказати тип міні-звіту про ризики.
  4. У діалоговому вікні, у якому буде запитано, чи хочете поточний вигляд перегляду стати новим стандартним для цього документу, Натисніть Так.

Документувати рекомендації

Автор чи ваша фірма, можливо, додали рекомендації до документів та процедур, які допоможуть вам заповнити документацію. Рекомендації щодо документів наведені у верхній частині робочої програми та забезпечують загальні рекомендації для робочої програми. Нижче наведено рекомендації щодо кожної процедури або субпроцедури, специфічної для окремої статті.

Показати/сховати вкладку Документувати рекомендації:

  1. У меню Опції виберіть Відобразити «Документувати рекомендації».
  2. Біля пункту меню з’явиться прапорець, коли буде відображено вказівки щодо документації.

Докладні аудиторські заходи у відповідь (доступний лише у робочих програмах)

Кожна робоча програма містить розділ Планування для використання у розробці робочої програми, яка відповідає оцінюваним ризикам як на фінансовій звітності, так і на рівні твердження. Цей розділ використовується для документування характеру та масштабу запланованих аудиторських процедур.

Альтернативні формати для розділу докладних аудиторських заходів у відповідь можуть бути доступні вашій фірмі.

Щоб полегшити роботу в документі після того, як докладна аудиторська відповідь буде вставлена в робочу програму, область може бути згорнута або прихована.

Якщо фірма вирішила включити стовпці аудиторських заходів у відповідь в FSA Робочий документ з розділів фінансової звітності (встановлений в AO. Загальні опції), частини докладних аудиторських заходів у відповідь будуть заповнені автоматично, а не вручну у робочій програмі. Робота повинна бути виконана у документі FSA. Робочий документ з розділів фінансової звітності, яка повинна була бути завершена на етапі планування вашої аудиторської діяльності, яка потім заповнить детальні аудиторські заходи у відповідь.

Кнопки індикатора можуть бути показані перед докладними аудиторськими заходами у відповідь на основі процедурної групи/підгрупи, пов’язаної з процедурами, включеними до робочої програми:

  •  буде показано, якщо в робочій програмі існують процедури, які можуть не знадобитися, і ви можете робити надто багато роботи.
  •  буде показано, якщо в робочій програмі відсутні необхідні процедури, які є важливою інформацією для вашого аудиторського завдання.

Реалізація детальних аудиторських заходів у відповідь дозволяє планувати та розробляти робочу програму, яка відповідає оцінюваним ризикам як на рівні фінансової звітності, так і на рівні твердження.

Щоб вставити розділ Докладні аудиторські заходи у відповідь, виконайте наведені нижче дії:

  1. У меню Розділи у верхній частині робочої програми виберіть Докладні аудиторські заходи у відповідь. Ви також можете натиснути .
  2. Оберіть необхідний формат та Натисніть кнопку .
  3. Прапорець біля відповідного розділу в меню Розділи вказує на те, що розділ відображатиметься.

Результати

Розділ Докладні аудиторські заходи у відповідь відображатиметься у верхній частині робочої програми. Щоб видалити цей розділ, просто перейдіть до меню Розділи та виберіть повторно Докладні аудиторські заходи у відповідь.

Примітка: Індикатори ( або ) відображаються у таблиці Аудиторські заходи у відповідь, щоб інформувати користувачів, чи кожна відповідь FSA не розглядається чи не потребує вирішення у відповідній робочій програмі. Вибір піктограми запропонує вам видалити або вставити процедури, як потрібно.

Щоб завершити розділ Докладні аудиторські заходи у відповідь, виконайте наведені нижче дії:

  1. Відмітьте прапорцем Міркування щодо докладних аудиторських заходів у відповідь.
  2. Відповідайте на питання, що містяться в розділі Докладні аудиторські заходи у відповідь, і визначте вплив (якщо такі є) на план аудиту.
  1. Визначити Оцінені ризики на рівні фінансової звітності та чи оцінені ризики змінилися з попереднього періоду. Цей розділ автоматично заповнюється зі стовпця РСВ Робочого документу з розділів фінансової звітності.
  2. Використовуючи професійне судження, визначте відповідний характер та обсяг (сукупність) аудиторських процедур для вирішення кожного твердження. Якщо ваша фірма вирішила включити стовпці аудиторських заходів у відповідь в Робочий документ з розділів фінансової звітності, цей розділ автоматично заповнюється з робочого документу, а не вручну в документі робочої програми. Типи запропонованих аудиторських процедур включають:
    1. Процедури по суті – основні є типовими процедурами, що виконуються на більшості аудитів. Ці процедури завжди потрібно адаптувати для покриття оцінених ризиків за допомогою будь-яких непотрібних процедур. Якщо ризик суттєвих викривлень дуже низький, додаткові процедури можуть не знадобитися.
    2. Процедури по суті – розширені є процедурами, що виконуються в ситуаціях, коли оцінені ризики за твердженнями є вищими, ніж ті, що будуть охоплені основними процедурами, де існують певні або суттєві ризики. Ці процедури також включають в себе тестування деталей методом відбору вибірки.
    3. Аналітичні процедури по суті можна використовувати там, де можна передбачити суму, а потім порівнювати її з фактичними сумами.
    4. Тестування заходів контролю використовується для оцінки операційної ефективності контролю на рівні твердження. Залежно від ступеня тестування, тестування заходів контролю може зменшити ризик від високого рівня до помірного або навіть низького рівня.

Точки зору:

  • Аудиторські процедури, що стосуються кількох тверджень, можуть виключити або зменшити деякі інші тести.
  • Провести тестування заходів контролю за порівняльним тестом деталей. Розміри вибірки зазвичай менші.
  • Робота виконана (наприклад, тести контролю) на інші частини потоку транзакцій.
  1. Використовуючи професійне судження, визначте, чи наведені процедури є достатніми для оцінки ризику.

Щоб додати/видалити розділ Докладні аудиторські заходи у відповідь після вставки:

  1. У меню Розділи виберіть Докладні аудиторські заходи у відповідь. Прапорець показує, що розділ відображається.
  2. Щоб видалити розділ докладних аудиторських заходів у відповідь, виберіть Розділи та очистіть Докладні аудиторські заходи у відповідь. Натисніть Так, щоб підтвердити, що ви хочете видалити розділ докладних аудиторських заходів у відповідь.

Цілі (доступні лише в робочих програмах)

Знаходяться тільки в документах робочої програми, розділ Цілі визначає цілі кожної робочої програми. За замовчуванням в шаблоні відображається область «Цілі». Проте ви має можливість вимкнути її.

Ви можете пов’язати цілі з аудиторськими процедурами та підпроцедурами. Пов’язані цілі будуть відображені поруч з процедурою.

Щоб показати або приховати область «Цілі», виберіть Вставити список цілей аудиту в меню Розділи. Приховування розділу цілі не вплине на відповідні завдання, які відображаються в області аудиторських процедур.

Щоб видалити розділ цілей і список цілей, Натисніть ПКМ в розділі цілей і виберіть пункт Видалити цілі.

Щоб вставити, відредагувати, видалити або сортувати об’єкти в розділі цілей, Натисніть ПКМ та виберіть потрібний елемент.

Твердження, що містяться у фінансовій звітності (доступно лише в робочих програмах)

Твердження – це представлення від керівництва, явні або інші, що містяться у фінансовій звітності. Аудитор повинен отримати достатні та відповідні докази для підтримки тверджень фінансової звітності.

Аудит за замовчуванням складається з чотирьох тверджень: Повнота, Існування, Точність та Оцінка. Ваша фірма може змінити або включити інші твердження. Додаткові твердження команда аудиторського завдання додати не може.

Розташовані лише у документах робочої програми, в розділі Твердження, що містяться у фінансової звітності відображаються всі наявні твердження та їх скорочення. Цей розділ є необов’язковим, і його можна вимкнути для кожної робочої програми. Ваша фірма може вимкнути розділ тверджень у всьому шаблоні.  

Щоб вставити розділ тверджень:

  1. В Адміністраторі документів відкрийте робочу програму, яку ви хочете редагувати.
  2. Якщо розділ тверджень не відображається наразі, його можна буде повторно вставити, якщо автори вмісту або ваша фірма використовують цю область у вашій фірмі.
  3. У меню Розділи у верхній частині робочої програми виберіть Вставити перелік тверджень.
  1. Прапорець біля відповідного розділу в меню Розділи вказує, що розділ відображається. Щоб видалити перелік тверджень, зніміть прапорець у меню Розділи.

Щоб показати або сховати розділ тверджень, виберіть Вставити перелік тверджень з меню Розділи або Натисніть кнопку на панелі інструментів.

Щоб додати чи змінити твердження:

  1. В Адміністраторі документів відкрийте робочу програму, яку ви хочете редагувати.
  2. Помістіть курсор на процедуру або субпроцедуру, яку потрібно змінити.
  3. Натисніть ПКМ та виберіть Твердження. Ви також можете скористатися меню Процедури у верхній частині робочої програми.
  4. Виберіть або приберіть відповідні твердження.
  5. Натисніть OK.

Процедури

Розділ Процедури містить кроки, які повинна виконати команда аудиторського завдання. Ви можете змінювати, видаляти та вставляти процедури.

Крім відмічених, розділ Процедури у робочій програмі та контрольному переліку включає такі стовпці:

Стовпець Опис
Процедура Кроки повинні бути завершені командою аудиторського завдання. Залежно від уподобань вашої фірми, ви можете змінювати, вставляти або видаляти процедури з меню, на яке можна клацнути ПКМ або в меню Процедури. Процедури, позначені як Обов’язкові (), не можуть бути видалені вашою фірмою або автором вмісту.
Цілі (Тільки робочі програми) Закріплює цілі з розділу Цілі до процедур. Щоб змінити цілі в процедурі, виберіть Цілі в меню Процедури або Натисніть ПКМ на процедуру. Залежно від налаштувань вашої фірми цей стовпець може бути недоступним

Твердження (Тільки робочі програми)

Відображає твердження, призначені для окремих процедур або субпроцедур. Ви можете додавати або змінювати твердження до введених процедур. Щоб змінити твердження, виберіть Твердження в меню Процедури або Натисніть ПКМ на процедуру. Залежно від налаштувань вашої фірми цей стовпець може бути недоступним.
Результат У випадаючому меню виберіть відповідь на аудиторську процедуру. Залежно від уподобань вашої фірми, перелік з випадаючого меню може відрізнятися або, навпаки, може бути клітинкою вводу. Примітка: Після того, як процедура підписана, підпис повинен бути видалений, перш ніж ваш результат може бути змінений.
Ким Після введення Результату для процедури відобразиться ваш ідентифікатор користувача та дат підписання. Залежно від налаштувань вашої фірми та вибраного Результату, підписання може бути автоматично введено або вам може знадобитися перевірити його вручну.
Посилання Створює посилання на документи, в яких виконувалась ваша робота. Щоб ввести посилання, виберіть Вставити нове посилання в меню Процедури або Натисніть ПКМ на процедуру.
Процедура призначення Відображає користувача, якому було призначено процедуру. Цей стовпець відображається, лише якщо в клієнтському файлі була ввімкнена процедура призначення.

Якщо ваша фірма обрала вимагати питання до типу відповіді, інші показники, які можуть з’явитися наприкінці ряду процедур, включають:

Індикатор Опис
Вказує, що ви повинні створити Питання, базоване на Результаті відповіді Завершено, з винятками, зазначеними нижче. Натиснувши на значок, буде запущено діалогове вікно Питання.
Вказує на те, що було присвоєно Питання до процедури. 
Вказує на те, що до процедури було присвоєно Питання, і питання виникає в документі  Узагальнений звіт менеджера та партнера проекту.
Вказує на те, що Ризик був пов’язаний з процедурою. Текст буде відповідати назві  Ризику.

Компонент Working Papers Питання дозволяє створювати електронні примітки про перегляд, які можуть бути призначені для будь-якого конкретного документу у файлі або у файлі клієнта в цілому.

Щоб додати додаткові процедури з Каталогу контенту:

  1. Помістіть курсор на будь-яку процедуру або субпроцедуру.
  2. Натисніть ПКМ та виберіть Вставити нову процедуру з Каталогу контенту. Ви також можете використовувати меню «Процедури» у верхній частині робочої програми/контрольного переліку або випадаючого меню на панелі інструментів панелі справа .
  3. У спадному меню у верхній частині діалогового вікна «Каталог контенту» виберіть стислий вигляд або детальний вигляд. Стислий вигляд відображає назву процедури, код галузі (якщо застосовується) та ім’я власника. У детальному вигляді відображається, як відображається сумарний вигляд, а також номер версії, дата створення та дата зміни.
  4. Оберіть потрібні прапорці поруч із потрібними процедурами. Кілька процедур можна вибрати одночасно. Щоб переглянути вміст у нижній панелі перед вставкою, установіть прапорець Попередній перегляд вмісту.
  5. Додаткові процедури можуть бути ідентифіковані символом ** поруч із назвами процедур.
  6. Вибравши процедури, Натисніть кнопку ОК. Додаткові процедури будуть вставлені в нижній частині документа.
  7. Модифікуйте або сортуйте процедури за необхідності.

Щоб додати нові процедури:

  1. Помістіть курсор на будь-яку процедуру або підпроцедуру.
  2. Натисніть ПКМ та виберіть Вставити нову процедуру. Ви також можете скористатись меню «Процедури» у верхній частині робочої програми/контрольного переліку або Натисніть . Додаткові альтернативи доступні у випадаючому меню поряд з кнопкою .
  3. Виберіть кількість процедур для вставки та Натисніть OK.
  4. Введіть необхідний текст або скопіюйте та вставте текст з іншого документа. Ви можете використовувати панель стилів CaseView для будь-якого доданого тексту – жирний шрифт, курсив або підкреслення. Порада: якщо скопіювати з іншого документа, шрифт може не виглядати однаково при копіюванні. Збережіть документ, і процедура буде застосована з шрифтом, щоб відповідати решті процедур.
  5. Сортування процедур за потреби.

Щоб додати нову субпроцедуру:

  1. Помістіть курсор на будь-яку процедуру або субпроцедуру.
  2. Натисніть ПКМ та виберіть Вставити нову субпроцедуру – 1-го рівня або Вставити нову субпроцедуру – 2го рівня. Ви також можете використовувати меню Процедури у верхній частині робочої програми/контрольного переліку або випадаючого меню поруч із кнопкою . Ви можете вказати кількість процедур, які потрібно додати, але кількість субпроцедур обмежена – максимум 30.
  3. Якщо вам потрібні субпроцедури на другому рівні, ви повинні почати з курсора на субпроцедурі.
  4. Введіть потрібний текст або скопіюйте та вставте текст з іншого документа. Ви можете використовувати панель стилів CaseView напівжирним шрифтом, курсивом або підкреслення будь-якого доданого тексту. Порада: якщо текст копіюється з іншого документа, шрифт може не виглядати так само при копіюванні. Зберегти документ після завершення, а субпроцедурі буде застосовано шрифт що відповідає решті процедур.
  5. Відсортуйте субпроцедури за потреби.

Щоб імпортувати процедури з робочої програми чи контрольного переліку:

  1. На панелі меню Натисніть Процедури та виберіть Імпортувати процедури. Діалогове вікно «Імпортування процедур» відкриється з поточним файлом клієнта в якості джерела імпорту.
  2. Якщо робоча програма чи контрольний перелік, який ви хочете скопіювати, знаходиться в іншому клієнтському файлі, Натисніть кнопку Огляд, щоб змінити джерело імпорту. Виберіть файл клієнта (.ac), з якого потрібно скопіювати.
  3. Наступний Адміністратор документів імпорту вихідного повідомлення покаже Адміністратора документів вибраного джерела. Оновіть список, якщо потрібно, натиснувши кнопку Оновити.
  4. Виберіть джерело документа, з якого імпортувати процедури, та Натисніть кнопку ОК.
  5. Відкриється діалогове вікно Процедур імпорту з переліком процедур, які можна імпортувати. Установіть прапорець поруч із кожною процедурою, яку хочете імпортувати.

Натисніть кнопку OK.

Передумови

Якщо автор встановив процедуру, яка буде потрібна для всіх завдань або якщо ризик був пов’язаний з процедурою, ви не зможете видалити процедуру. Ви також не зможете видалити процедуру, якщо виконано всі наступні дії:

  • Розподіл процедур було виконано для файлу клієнта.
  • Процедура вам не призначена.
  • У вас немає прав призначення.

Видалення процедур та субпроцедур:

  1. Помістіть курсор на процедуру або субпроцедуру, яку потрібно видалити.
  2. Натисніть ПКМ та виберіть Видалити процедуру або Видалити субпроцедуру. Ви також можете скористатись меню Процедури у верхній частині документа.

Видалені процедури не видаляються назавжди з робочої програми та контрольних матеріалів до того часу, поки не буде виконано функцію Очищення Working Papers у файлі клієнта.

Огляд видалених процедур:

  1. У меню Процедури виберіть Огляд видалених процедур. Після вибору біля меню з’являється прапорець, який вказує на те, що видалені процедури видно.
  2. Перегляньте документ зверху вниз. Будь-які видалені процедури та субпроцедури відображатимуться в місці розташування кольором тексту, визначеним у CaseView, а нумерація нотаток відображатиметься як {N#}.

Примітка: Щоб відобразити налаштування кольору тексту в CaseView, виберіть Параметри у вкладці Переглянути.

  1. Якщо ви хочете відновити всі видалені процедури або субпроцедури, Натисніть ПКМ на видалену процедуру та виберіть Відновити процедуру або Відновити субпроцедуру. Або ж помістіть курсор на видалену процедуру, а в меню Процедури, виберіть Відновити процедури або Відновити субпроцедури.
  2. Коли ви завершите огляд, у меню Процедури виберіть опцію Огляд видалених процедур ще раз, щоб приховати видалені процедури.

Примітка: Коли ви виконуєте Чистку, всі видалені процедури видаляються назавжди, і їх більше не можна переглянути.

Рекомендації до процедури

Як і у вкладці Документування рекомендацій, автор вмісту або фірма-автор може надати рекомендації щодо рівня в розділи Аудиторські процедури. Інструкція відображається під кожною процедурою або субпроцедурою і ніколи не буде друкуватись.

Щоб показати або сховати всі інструкції по процедурі, Натисніть на значок Показати усі рекомендації  на панелі інструментів.